Mladé lidi chceme nabírat jinak. Moderněji, říká Ladislav Jelen z Coca-Cola, kterou potkáte na Kariérní pouti

Pracovat v Coca-Cola neznamená odbýt si osm hodin a jít domů. Ale mít značku opravdu rád. Mít chuť ve firmě tak trochu žít. Kolegy brát jako kamarády, společně se bavit, ne jen o práci. A za značku se klidně i poprat. V Coca-Cola rozvíjejí talenty a pomáhají mladým lidem růst, především po osobnostní stránce. Seznámit se s firemní kulturou Coca-Coly budete mít možnost na březnové Kariérní pouti. 

Podle čeho si vybíráte kariérní eventy, kterých se zúčastníte?

Jsme vždy rádi, když náš partner odráží jak naše hodnoty, tak společný zájem a můžeme si vzájemně vypomoci. Nemáme rádi veletrhy, kam člověk přijde a přidaná hodnota není vidět ani na jedné straně.

V čem vidíte přidanou hodnotu Kariérní poutě?

My jsme se chtěli určitým způsobem vymezit a jít do něčeho originálního, co ukáže naši firemní kulturu. Na klasickém Job Fairu je pro nás velice složité předat zážitek z toho, jak se uvnitř firmy k sobě chováme, jak tady lidé žijí a jak to u nás vypadá. Kariérní pouť bereme jako obrovskou příležitost, předat studentům kousek atmosféry a ukázat jim, co tady denně zažíváme.

Kariérní pouť je naprosto unikátním setkáním ambiciózních talentovaných lidí a firem. Zatím nikde jsme si se studenty tolik nepovídali a neodkryli naši firemní kulturu. Těšíme se, že se společně zase rozvalíme do našich lazy bagů, otevřeme vychlazenou lahev Coca-Cola a pokecáme o tom jak to u nás chodí.

Ladislav Jelen, EVP specialista
Ladislav Jelen z Coca-Cola na Kariérni pouti v roce 2018
Ladislav Jelen z Coca-Cola na Kariérni pouti v roce 2018

Jakou máte zkušenost s mileniály? Jsou jejich požadavky a nároky na zaměstnavatele opravdu tak přehnané, jak se všude říká?

Já jsem z nich ohromně nadšený! Mladí jsou dnes velice dobře vybaveni různými hard skills, a to zejména pokud jde o technologie, jsou velmi flexibilní. Spoustě z nich nevadí pracovat mimo klasickou pracovní dobu, s čímž souvisejí i jejich požadavky. Už asi není reálné chtít po mladém člověku, aby byl v práci od devíti do pěti, ale je reálné mu zadat úkol a pak hodnotit kvalitu odvedené práce. Značná část mladých je také velmi ambiciózních.

Jako nešvar vidím hlavně sociální sítě a prokrastinaci, což je dnes velké téma. Když je člověk závislý na sociálních sítích a “utíká” tam v rámci pracovních hodin, jeho produktivita práce klesá. Problém také je, že část mladých špatně přijímá zpětnou vazbu, což souvisí se zmiňovanou ambiciózností. Mladým lidem, kteří se přehnaně zaměřují na své ohodnocení bych doporučil, aby se více soustředili na svůj osobnostní růst. Mnoho firem vychází v tomto směru hodně vstříc a nabyté zkušenosti jsou k nezaplacení.

Co musí v sobě mít mladý člověk, aby zapadl k vám do Coca-Cola HBC?

Touhu a ochotu růst. A dále musí souznít s firmou. My tomu říkáme “být ambasadorem značky” nebo také “umět se za značku poprat”. Hledáme lidi, kteří budou pyšní na to, že mohou říci: “Já pracuju v Coca-Cola,” budou tady chtít růst, férově pracovat a rozvíjet kamarádství. Nepřijdou si jen odpracovat těch svých 8 hodin, ale budou mít chuť tady s námi i tak trochu žít a bavit se.

Jakým způsobem k vám mladé lidi přitahujete?

Snažíme se ukazovat, co firma nabízí v rámci benefitů - to je taková nejokatější věc. Na prvním místě je samozřejmě pitný režim :) a dále pak dovolená, home office, volání zadarmo, odkup zaměstnaneckých akcií, cafeterie, sportovní karty, zdravotní péče, masér a určitě se mnoho dalšího ještě najde.

Co je ale důležitější, snažíme se ukázat velikou možnost pro osobní rozvoj. Postavili jsme nový trainee program, který trvá 1,5 roku až 2 roky. Během této doby člověk velice dobře pozná celou trainee komunitu nejen v rámci své země, ale i v rámci celé společnosti. Trainees pracují na komplexních projektech a učí se chápat procesy, aby se později mohli posunout na seniorní pozice. Tím, ale cesta trainees nekončí. Neustále s nimi pracujeme na tom, aby se jejich talent nepřestal rozvíjet a oni se tak posouvali ze seniorních pozic dál na vedoucí pozice v rámci celé společnosti.

Třetí věc, která by se mohla mladým u nás líbit, je přátelský přístup a rodinná atmosféra ve firmě. Samozřejmě hodnotíme výkony a to, jak se člověku daří náš byznys posouvat dál, ale nejsme firma, ve které bychom byli mezi sebou přehnaně soutěživí. Rádi sdílíme informace, pomáháme si mezi odděleními a člověk se tu dokáže cítit jako mezi přáteli.

Jak si u vás mladí rozumí se staršími kolegy? Vnímáte ve firmě mezigenerační rozdíly?

V našem byznysu není žádný den stejný. Nestane se, že byste se dostali do rutiny a platí to na všech odděleních. Každé oddělení musí fungovat jako tým, abychom dokázali stíhat tomuto extrémně rychlému trhu. Máme u nás i lidi téměř důchodového věku, kteří tu absolutně bez problému pracují s čerstvými absolventy trainee programu. Dáváme si opravdu záležet, abychom k nám přijímali lidi podobně hodnotově zaměřené, kteří se stanou ambasadory značky. Všechny nás tu spojuje společná práce, cíl a hodnoty a v takovém prostředí se generační rozdíly vytrácí. Navíc si tady úplně všichni tykáme. 

Potkejte se s Coca-Colou v březnu na Kariérní pouti