Práce v moderním startupu je ideální kariérní výkop

O tom, jaké to je být teamleaderem v moderním českém startupu, jsme si povídali s Anežkou Harudovou ze Storyous. Na starosti má takzvané HUBy, které fungují jako nové regionální pobočky. V týmech má mladé talenty z řad absolventů i studentů posledních ročníků, kterým se trefně přezdívá mladá krev Storyous.  

Storyous HUB

Je pracovní den ráno a v ostravském HUBu Storyous začíná pravidelný týmový update. Nad kávou zde Aněžka Harudová se svými kolegy prochází aktuální procesy a sdílí společně postřehy. “Pravidelný update s kolegy je skvělý způsob, jak si ověřit, že jdeme správným směrem a příležitostí se vzájemně motivovat,” říká Anežka Harudová, která je teamleaderem Storyous HUBů v Ostravě a Brně. 

A o čem vlastně ten HUB je? “Byznys HUB je nově vznikající pobočka, kterou buduje skupina nadšenců, většinou z řad absolventů našich bootcampů, ale také úplní nováčci, kteří se k nám dostanou třeba přes inzerát. Je to skvělá příležitost zejména pro čerstvé absolventy, kteří hledají práci v dynamickém startupovém prostředí a baví je oblast salesu a business developmentu. Pod křídly ostřílených mentorů mají možnost od základů budovat byznys, vyprofilovat své know-how a směřovat podle toho své další působení,” vysvětluje Anežka. 

Cílem její práce je pomáhát nováčkům s jejich aklimatizací, porozumět agendě a zajistit jim pravidelný feedback, aby se mohli posouvat dál. “U nás dáváme lidem svobodu a možnost samostatně pracovat a řídit svůj time management. S plnou podporou seniorních kolegů tak od prvního dne přebírají zodpovědnost za veškeré dění.” 

Věkový průměr lidí v HUBech je 24 let, není tak pochyb o tom, že pro mnohé to může být i první setkání s vlastní komfortní zónou. Jak se svými svěřenci Anežka v podobných situacích pracuje? “Mým cílem je v tomto momentě zasáhnout a podpořit každého individuálně tak, aby si co nejlépe osvojil nové neprobádané území a mohl být pyšný na svou práci. Důležité je neztratit hlavu a přijmout případný neúspěch jako výzvu,” dodává Anežka Harudová.

V HUBech se také pořádají různé tematické workshopy, v rámci kterých si každý může vyzkoušet a osvojit nové dovednosti a vytrhnout se z každodenního stereotypu. “V oblasti salesu je důležitá zpětná vazba. Jedině tak můžete posouvat úroveň služeb směrem kupředu. Různá školení a workshopy jsou příležitostí rozšířit svoje skills a nahlédnout na svou práci z jiného úhlu,” vysvětluje Anežka důvod pořádání podobných akcí.

Cesta do Storyous 

Než se Anežka připojila ke Storyous, věnovala se studiu angličtiny a francouzštiny na katedře anglického jazyka a literatury Západočeské univerzity v Plzni. Během studií ji nejvíce bavil překlad a tlumočení, kterým se také krátce pracovně věnovala. Jednoho dne však narazila na inzerát společnosti Storyous, který ji oslovil natolik, že prudce změnila kurz. “Už při prvním kontaktu mě zaujala přátelská atmosféra, možnost využívat cizí jazyky, cestovat a také moderní pracovní zázemí,” vzpomíná Anežka na svá “pro” během oťukávání se Storyous. ”Pozice teamleadera v HUBech pro mě znamená časté cestování, na které jsem si zpočátku musela zvyknout. Ale teď už umím čas na cestách využít efektivně pro práci i odpočinek a jsem za to vlastně ráda. Člověk si zkrátka musí umět dobře zorganizovat svůj čas,” dodává Anežka. 

A co žena v roli lídra? Ve Storyous běžná věc! “Přesně to je jedna z věcí, která je na Storyous super - moderní přístup ke všemu. Není pozice, kterou by mohl zastávat jen “někdo”. Všichni mají stejné podmínky,” hodnotí Anežka.

Brány HUBU otevřeny 

V rámci HUBů se pracuje kromě Storyous také s produkty úspěšného britského fintechu SaltPay, jehož součástí je Storyous od konce loňského roku. Spojení Storyous se SaltPay znamená pro český startup možnost dalšího růstu a expanze na zahraniční trhy. “Noví zájemci jsou vítáni. Aktuálně plánujeme posilovat týmy v Ostravě a v novém HUBu v Plzni,” láká případné zájemce Anežka. “Hlásit se k nám nové tváře mohou prostřednictvím našich webových stránek hubs.storyous.com. Stejně tak se nám blíží další termín Bootcampu, který proběhne v polovině září v Praze. Jedná se o dvoudenní intenzivní školení z oblasti marketingu a salesu formou interaktivních workshopů. Ti nejlepší navíc získají placenou stáž. To je celkem pěkná odměna, ne?”   

A co by Anežka vzkázala budoucím kolegům? “Připravte se na práci snů. A také na malou pracovní deformaci. Kamkoliv vyrazíte posedět, budete očima lovit, jestli uvidíte “váš” produkt. A když ne, začnete možná nevědomky vymýšlet co s tím,” dodává Anežka s úsměvem.

Zájemci o účast na zářijovém Bootcampu se mohou do 8. září 2021 přihlásit zde: https://bootcamp.storyous.com/cs/