Tchibo
Společnost Tchibo je v povědomí zákazníků zapsána nejen jako prodejce kávy a spotřebního zboží, ale také jako inovátor a firma, která přináší překvapení a inspiraci. Tuto charakteristiku jí vtiskl její zakladatel Max Herz a firma si ji s sebou nese dodnes. Společnost založil v roce 1949 jako zásilkových obchod s kávou, která tehdy byla velmi luxusním a drahým zbožím. Dnes je Tchibo jedním z největších mezinárodně působících maloobchodních prodejců, disponuje mnohokanálovým distribučním systémem s vlastními obchody a má silné zastoupení v maloobchodě. Inovátorem a lídrem se snaží být nejen v nabídce zboží, ale i ve způsobu podnikání. Od roku 2006 je nedílnou součástí firemní strategie i odpovědný přístup k podnikání a trvalá udržitelnost. V neposlední řadě skvělý zákaznický servis. Na českém trhu působí Tchibo od roku 1991 a během deseti let získalo dominantní postavení v prodeji pražené zrnkové kávy. V roce 2018 otevřelo Tchibo svůj jubilejní 40. kamenný obchod v Čechách a 15. na Slovensku. Provozuje shop-in-shop koncept – prodejní koutky, díky kterým můžete výrobky Tchibo potkat i v obchodních řetězcích a má i svůj vlastní e-shop.
Jsme poctivou, normální firmou
Slovo normální má u nás pozitivní charakter
Chceme tím říci, že jsme firmou plnou lidí. Uvažujeme pragmaticky, selským rozumem a nehrajeme si na něco, co nejsme. Nenajdete u nás žádné extrémy ani módní výstřelky. Nenajdete tady zbytečnou okázalost a zbytečné chlubení se úspěchem. I přesto, že Tchibo je firmou velmi úspěšnou.
To, co u nás najdete, je příjemná každodennost, která je v dnešním světě oázou. Prvním paradoxem Tchibo je, že tato každodenní obvyklost z nás dělá neobvyklou firmu. Čtěte dál a zjistíte, že v Tchibo je mnoho věcí jinak, než jak na první pohled vypadají. Tchibo je tradiční značkou, která má svůj úspěch odpracovaný. A úspěch Tchibo stojí na lidech, počínaje Maxem Herzem a Carlem Tchiling Hiryanem a konče všemi prodejkyněmi a prodejci v našich obchodech. Úspěch je vždy zásluhou lidí.
VŮNĚ KÁVY | OTEVŘENOST LIDÍ, KTEŘÍ TADY PRACUJÍ | KAFE | JSME HODNĚ PROFI | FANOUŠKOVSTVÍ K BRANDU | ROZMANITOST | JISTOTA A SPOLEHLIVOST | VOŇAVÉ PRODEJNY | INOVACE | KUS ŽIVOTA | MAKÁME A POŘÁD ZKOUŠÍME NOVÉ VĚCI | FÉR | ZÁZEMÍ PRO ŽIVOT | SILNÝ | UNIKÁTNÍ KONCEPT | HRDOST NA ZNAČKU | LIDÉ | RODINA | KÁVA | TÝM | ZÁKAZNÍK | ZÁBAVA | PŘEKVAPENÍ | KAŽDODENNÍ RADOST | RYCHLOST | TRADICE | SPOKOJENOST | JIHLAVANKA | NĚMECKÁ FIRMA | STARÁME SE O LIDI
TO VŠE NAJDETE V TCHIBO
Důvěra v rodině
To, co je v Tchibo na prvním místě, je důvěra. Sdílíme informace, věříme si mezi sebou a nemáme problém jeden druhého požádat o pomoc. Nikdo nikoho nekontroluje, na poradách často probíráme i osobní a rodinné věci. Přátelství je nedílnou součástí firemní kultury Tchibo. Všichni v Tchibo máme respekt k osobním věcem a vycházíme si vstříc. Jsme pro mnoho lidí druhou rodinou. Někteří jsou tady déle než s vlastní ženou a vůbec jim to nepřipadá divné. Naopak. Práce je pořád baví.
Pro příjemnější život
Kávu má každý z nás spojenou s pohodou, setkáváním s přáteli a rodinou. Vedle kávy u nás najdete další výrobky, které váš domov i život udělají příjemnějším. Věci do koupelny, obývacího pokoje, kuchyně i zahrady, anebo kvalitní oblečení. Každý z nás v Tchibo toto vnímá a je pro nás radost pracovat pro firmu, která lidem zpříjemňuje život. Vždyť život je o malých drobných radostech, o kávě, čaji, přátelích a hezkém prostředí. Tak jsou navrhovány i naše obchody. Naším cílem je, aby se v nich zákazníci cítili dobře. My se v nich dobře cítíme.
Jsme Tchibo
V Tchibo spolu pracují lidé, kteří vědí, co je cílem firmy a jak oni sami přispívají k jeho naplnění. Lidé jsou u nás v centru dění. Ať už se jedná o zákazníky nebo naše kolegy. Vztahy jsou naší alfou i omegou. Vytváříme proto podmínky k otevřenosti, přátelství, neformálnosti, upřímnosti, radosti a v neposlední řadě hrdosti na značku Tchibo. Úsměv zákazníka je stejně důležitý jako úsměv zaměstnance, protože firmu Tchibo dělají tím, čím je. Když se zaměstnavatel chová ke svým lidem ohleduplně a odpovědně, oni se cítí dobře a přirozeně a přenášejí to pak i na zákazníky.
Kvalita je nepostradatelným principem
Pokud bychom měli zvýraznit jednu základní hodnotu Tchibo, tak je to kvalita. Důraz na kvalitu se promítá do všeho, co děláme. Mezi kapslemi do kávovarů nenajdete nic ze sušeného mléka, protože sušené mléko v kávě neodpovídá našim standardům kvality. Dbáme na kvalitu ve všech ohledech, při všech procesech a při všem, co děláme. Jsme nároční a chceme prodávat to nejlepší.
Fajn lidi, vedení je super. Nemám problém se s kýmkoliv bavit a kdykoliv zavolám šéfovi nebo na personální, tak mi vyjdou vstříc a nemám vůbec pocit nějaké nadřazenosti.
Digital retail
I v oblasti „digitálu“ se nám daří být na špičce s inovacemi a držet krok s moderními trendy. Už v roce 2017 jsme na Zličíně testovali náš concept store s digitálními novinkami. Lidé si objednávali kávu přes dotykový displej, na dalším displeji ve zkušební kabince viděli, jaké velikosti či barvy toho, co si vzali do kabinky máme a poprvé tam mohli spatřit také digitální cenovky. Ty dnes máme ve všech našich obchodech, vyjma outletových. Náš e-shop můžete navštívit z domova, nebo si z něj objednat přímo z tabletu v našich obchodech a nechat si zboží poslat na prodejnu, kterou máte nejblíž. Když se v objednávce spletete, není problém, zboží můžete do 30 dnů vrátit nebo vyměnit. Tchibo kultura je moderní a současná.
Poctivý byznys
Tchibo bylo založeno v Hamburku, kolébce tradičního obchodu. Je tradiční obchodní firmou, která vyrostla na smysluplnosti toho, co prodává. Bylo logické, že se ke kávě přidal prodej kávových doplňků jako dózy nebo hrníčky. Postupem času přibývaly další produkty, které si zákazníci žádali. Dnes u nás ročně najdete 52 kolekcí „nonfood“ sortimentu, které si sami navrhujeme. Můžete si u nás koupit třeba šperky či zahradní nábytek. Duch poctivého hanzovního byznysu je v Tchibo přítomný neustále.
Zázemí pro tvůj rozvoj
Máme možnost využít rozsáhlého programu sebevzdělávání
A to na všech úrovních firemní struktury. Je na každém z nás, co z toho využijeme, jakým směrem se vydáme. Pro kolegy v prodejnách máme systém vzdělávání, který jim pomáhá rozvíjet prodejní dovednosti, práci v týmu, přijímání zpětné vazby a péči o zákazníka. Pokud chcete růst, máme pro vás připravenou rozvojovou mapu a nástroje, které vás na cestě k vysněné pozici budou provázet. Řídíme se heslem „Voják se stará, voják má“. Bez toho, aby iniciativa rozvoje přišla primárně od vás, se žádného rozvoje nedočkáte. Nevodíme lidi za ruku, ale pomáháme jim, když sami chtějí.
Zázemí pro změnu
Podstatou Tchibo jsou změny. To je dalším paradoxem. Můžete sem chodit léta, ale tím, jaký máme koncept prodeje a co všechno se implementuje za novinky, vás to nezačne nudit. Každý rok 52 kolekcí, e-shop, aplikace. Změna je pro Tchibo charakteristická a přirozená. Vedle toho máte veškerý komfort nadnárodní úspěšné firmy, zavedené značky, kvalitních produktů a úspěšného managementu. V Tchibo žádný rok není stejný a to vám řeknou i kolegové, kteří jsou tady přes deset i více let.
Nemám potřebu svoji práci měnit. Jsem hrdá na to, že jsem v Tchibo. Těším se nejvíc na holky, řekneme si, co se stalo a kdo co. Je to tu fajn.
Vždy mladé Tchibo
U nás jsou i starší lidé v podstatě pořád mladí duchem. Tchibo má mladistvého ducha, který každého strhne. Je tu živelnost, hravost a hodně legrace. I když se v Tchibo pracuje opravdu hodně intenzivně, nezapomínáme na to, že by nás práce měla bavit. Asi se i u nás najdou lidé, kteří mají práci v Tchibo jen jako práci pro výplatu. Ale většinu z nás práce v Tchibo naplňuje. Tchibo je progresivní firmou, i když se to na první pohled nemusí zdát, protože káva je tradičním zbožím. Už ale první obchodní koncept, kdy se zakladatelé Tchibo rozhodli, že budou kávu posílat zákazníkům poštou, byl revoluční a nechává tušit, že invenci budeme mít v DNA. Tato invence přinesla a přináší novinky jako raritní kávy z jednotlivých farem, kávový nápoj Mazagrande či kávu Nitro Cold Brew.
Jsme na sebe nároční
Už od prvního výběrového pohovoru poznáte, že si mezi sebe nepustíme jen tak někoho. Záleží nám hodně na tom, aby noví kolegové měli v sobě stejné hodnoty a chápali smysl existence Tchibo. Hledáme férové a otevřené kolegy, kteří přicházejí za značkou a ne za pozicí. Stejně tak jsme na sebe nároční při práci, proto u nás uspějí lidé, kteří se práce nebojí, protože v Tchibo se není kam schovat. Práce v našich obchodech rozhodně není jednoduchá, ale co vám slibujeme na naší Tchibo čest, je, že budete pracovat s lidmi, které jsme dobře vybírali, a že vždy budete mít podporu vedení firmy. Nikdo není neomylný, ale pokud se zmýlíme, tak chybu uznáme, a to vám dává prostor nás na chybu upozornit. To je naším druhým slibem.
Asi si dokážu představit dalších deset let v Tchibo. Není to o tom, že by člověk dělal pořád dokola jednu práci. Těch novinek a změn je poměrně pro nás dost, takže těch 24 let tak uteklo, že bych ani neřekl, že je to tak dlouho.
Zažité hodnoty
Hodnoty jsou v nás ne na zdech v zasedačkách
Nemáme je v propagačních materiálech ani je nenajdete na chodbách nebo v zasedačkách. Jsme přesvědčeni, že hodnoty má každý člověk v sobě. Jen u nás dostanou výraznější obrysy. Jsme otevření, korektní, féroví, ohleduplní. A to jak mezi sebou, tak k našim zákazníkům a životnímu prostředí. Vedle toho umíme být inovativní a pružní. A lidé tady zůstávají proto, že je tady baví pracovat. A to i na prodejnách.
Umění odměnit
Tchibo si svých lidí váží. Protože můžete mít dobrý produkt, ale pokud nemáte dobré lidi, kteří jej umí prodat a kteří firmu posouvají a podporují, tak je vám dobrý produkt k ničemu. Náš bonusový systém je nastavený tak, abychom na bonusy dosáhli. Pokud se nám nepodaří měsíční výsledek, ale splníme kvartál, tak bonus dostaneme. Obchody, které mají nejlepší obraty, jsou odměňovány třeba zájezdem někam za relaxací. To, jak se lidé cítí, je důležité. Můžete se s čímkoliv svěřit a Tchibo vám bude naslouchat. Bonusový systém je vypracovaný tak, aby motivoval a ne proto, aby nějaký byl a mohli jsme to psát do inzerátů. Tchibo prostě umí odměnit a poděkovat za dobrou práci.
Tchibo
Naši centrálu najdete na Praze 4, v BB Centru na Brumlovce. Sídlíme ve dvou patrech úplně normální kancelářské budovy. V byznys areálu, kde se budova nachází, najdete skvělou vybavenost. Na salát můžete hned za roh a po práci si zaplavat v bazénu fitness centra Brumlovka.
Netradiční německá firma
O německých firmách se říká, že v nich je člověk postupně zorganizovaný tak, že se jeho individualita vytratí a nad vším převládá proces. V Tchibo to neplatí. Tchibo je rodinná firma a rodina je pořád ve vedení firmy aktivní a nepodléhá tlaku akcionářů. A vedle toho je to také tím, jaký máme management. V Tchibo rozvíjíte své kompetence a děláte to, co vám jde nejlépe. Je žádoucí, abyste pracovali na svých silných stránkách. Napříč firmou se vám dostane podpory a můžete u nás dobře žít a pracovat bez toho nepříjemného stresu, že něco někomu musíte dokázat. V Tchibo dokazujete jen sami sobě.
Děláme tu práci poctivě a svědomitě, jako by to byla naše firma. Hodně cítíme sounáležitost s firmou. V Tchibo to jinak nejde. Skutečně zde každý den naplňujeme motto „Vysoký výkon, který baví“. A ten, kdo takto není nastaven, tak se tu necítí dobře a dříve nebo později odchází. Je to takový samočistící mechanismus, jehož výsledkem je, že se tu neustále krystalizuje jádro Tchibo srdcařů
Ohleduplnost k lidem i přírodě
Uvědomujeme si odpovědnost za svět, ve kterém žijeme dnes a budeme žít i zítra. Odpovědné chování vůči lidem i vůči životnímu prostředí je součástí všech našich aktivit - od pěstování surovin pro naše produkty, přes výrobu, logistiku, servis pro zákazníky, recyklaci až po vytváření férových pracovních podmínek pro farmáře, lidi v továrnách a samotné naše zaměstnance.
Na našich kávových barech servírujeme fairtradovou kávu. Katalogy tiskneme výhradně na certifikovaný papír pocházející z odpovědně obhospodařovaných lesů, stejně tak jako veškeré obaly použité při expedici zboží k zákazníkům. Jsme aktivní v místech původu našich produktů, kterými jsou kávy, bavlny a dřeva. Zapojujeme se do činnosti mnoha lokálních komunit a realizujeme řadu projektů, stejně tak i v České republice. Lidi chceme především vzdělávat, proto se řídíme heslem „Nedáváme ryby darem, ale učíme, jak ryby chytat.“
Našim záměrem není o našich aktivitách a dobrovolnictví mluvit, ale konat a rychle reagovat na situace tam, kde je to potřeba. Jsme hrdí na to, čeho jsme dosáhli a zároveň si uvědomujeme, kolik toho ještě musíme udělat. V našem úsilí nepolevujeme. Naším cílem je totiž 100% udržitelné podnikání.
Tchibo má fair trade výrobky a snaží se o zkvalitnění životního prostředí. Zajímala jsem se o to a psala jsem na centrálu, jestli opravdu někdo kontroluje ty výrobky a dodavatele, jestli třeba nezaměstnávají děti atd. Na centrále to nezametli pod koberec a poslali mi všechny informace.