Peppermint
Peppermint je kreativní agentura, která vyrostla na digitálu a sociálních sítích. Peppermint vždy přitahoval lidi, které na sociálních sítích baví žít, chtějí být v tom, co dělají, nejlepší, chtějí zkoušet nové koncepty a být o krok napřed. Mezi prvními vytvářeli kampaně na Instagramu a Snapchatu. Po čase jim sociální sítě přestaly stačit, protože chtěli dělat celé kampaně, ne jen jejich část. Na digitální marketing se dívají komplexně. Konkurují velkým kreativním agenturám, které dokážou poskytovat celé řešení od tvorby aplikací, přes komplexní zastřešení digitálních kampaní až po natáčení televizních reklam a realizaci eventů. Vedle toho pracují na tom, aby v Peppermintu bylo prostředí, kde se dobře pracuje i dobře žije.
První liga
Na poli kreativy chceme hrát první ligu. Pracovat pro velké a zvučné značky, které mají odvahu důvěřovat našim nápadům a zkoušet inovativní přístupy. Mít v portfoliu prémiové brandy, jako jsou Jägermeister nebo Mondelez, nás zavazuje k prémiové kvalitě. Naši klienti jsou nároční a díky tomu jsme extrémně nároční i my sami na sebe. Chceme být trhem vnímáni jako špičková kreativní agentura, která dokáže vytvářet komplexní kreativní koncepty od malých kampaní až po natáčení televizních spotů a realizaci eventů. Věříme, že čím lepší výsledky budeme trhu dodávat, tím lepší značky dokážeme získat a tím větší a zajímavější výzvy nabídneme lidem uvnitř Peppermintu.
S prémiovými brandy přichází prémiová odpovědnost
Z online do full service
Byli jsme parta lidí, co chtěla dělat sociální sítě a dělali jsme je odvážně. Byli jsme jedni z prvních u Instagramu nebo Snapchatu a sociální sítě jsou stále základ toho, co děláme. Dnes je ale naší hlavní superschopností sociální sítě propojovat s dalšími médii a nabízet plnohodnotný servis a tím i větší komplexitu a výkon. Lidem nabízíme realizaci na velkých značkách a kreativitě meze neklademe. Čím dál tím víc propojujeme digitál s offline světem. Na rozdíl od agentur, které online nedělaly a teprve nedávno se ho začaly učit, dokážeme dodat výkon v obou světech. Proto jsme teď hodně otevření seniorním lidem, pro které je tato komplexita zadání přitažlivá. Kdysi nám kolegové odcházeli, protože neměli kam růst. Dnes přichází ti, kteří u nás díky komplexitě vidí příležitosti.
Dobře odladěný tým
Všechny kreativní agentury jsou plné mladých lidí, jsou digitální a všechny jsou cool. V Peppermintu je také pozitivní nálada a vedle toho tu nepotkáš lidi co padají z vyčerpání, nejsou tady lidi, co by si přehazovali odpovědnosti jak horký brambor nebo se schovávali před prací. Nebojíme se udělat chybu, když ji uděláme, opravíme ji. Nepolitikaříme a nezametáme nic pod koberec. Každý, kdo je v Peppermintu, doručuje výsledek. Lidi si to berou za své, mají přirozenou odpovědnost. Je to tím, že jsou tu ti, co mají rádi reklamu a chtějí ji dělat. Máme prostředky, kreativní pracovní prostředí, dobré vztahy mezi sebou, svobodu a nápady. Jsme dobře naladěný tým. Správných mix juniorů, co se chtějí učit, a seniorů, co jdou po kvalitě a rádi předávají své know-how. Není důvod, aby nám to nefungovalo.
Lidi jsou nejlepší, když pracují v týmu
Profesně jsem vyrostl v kreativní diktatuře, kde každý musel být nejlepší, nejkreativnější a mít nápad. Odnesl jsem si odtamtud určité zlozvyky. Například často předpokládám, že to, co je lehké pro mě, je lehké i pro ostatní. Díky tomu jsem zkraje docela přetěžoval své lidi.
V Peppermintu hodně dbáme na to, aby lidé nepracovali večer nebo o víkendech. Když už se stane, že musí večer do práce, je to řádně zaplacené jako přesčas. Ale snažíme se přesčasy nedělat. Každý přesčas je pro mě ukazatelem toho, že mám špatně rozložené kapacity v týmu.
Na jakých principech v Peppermintu fungujete?
Lidi si u nás musí uvědomit, že nepracují jen sami za sebe. Z vlastních zkušeností vnímám, že člověk si často myslí, že všechno musí zvládnout sám, protože všude jinde mu říkali: „Musíš to táhnout.“ Teď lidem říkám, aby se napojili na tým a doplnili ho. Potvrzuje se mi to, že lidi jsou nejlepší, když pracují v týmu.
Kam Peppermint směřujete?
Myslím, že jsme digitální kreativka s robustním kreativním oddělením, která je schopná připravovat kompletní kampaně včetně offlinu. Nejsme tady od toho, abychom značky budovali, ale abychom jim pomáhali dělat reklamu a pomáhali jim růst. Chceme dělat pro kvalitní značky dlouhodobě kvalitní práci a zvyšovat laťku české reklamy. Já jsem zažil dobu, kdy česká reklama měla ve světě zvuk. Historicky to byla třeba Kofola. V té době byla reklama hodně atraktivní i z pohledu práce. Dnes jsou na trhu daleko víc sexy obory, kde se mohou lidé uplatnit. Agentury si za to můžou z části samy, protože nevytváří správné emoce, které by mladé lidi lákaly. I z toho důvodu měníme pozici a chceme mladým lidem ukázat, že práce v reklamě může být pořád atraktivní. Nechceme ustrnout u toho, co umíme. Chceme se posouvat do metasvěta, do e-gamingu a do všech dalších proudů, které budou hýbat světem. Máme pro to všechny předpoklady.
Honza Kotek, CEO Peppermint
Opouštíme starou dobrou dobu sociálovou. Museli jsme se naučit umět dodat offline aktivaci, uspořádat event, natočit televizní spot nebo ve spolupráci s naším technologickým partnerem naprogramovat aplikaci. Dnes už tohle všechno nabízíme a lidem v Peppermintu se otevírají úplně nové možnosti kreativy.
Peppermint
Chceme se posouvat do metasvěta, do gamingu a do všech dalších proudů, které budou hýbat světem.
Kreativa je o spolu-práci
Honza není moc velký příznivec homeoffice, a tak ho tady rozhodně využiješ spíš míň. Důvod je ten, že v kanceláři společně toho uděláme víc, než sami doma. Kreativa je o spolupráci, diskuzi a vzájemné inspiraci. Máme skvělé plánování lidí na projekty a dobře pracujeme s pracovním časem. To je filozofie Peppermintu. Nepřetěžovat lidi a dobře plánovat práci, což děláme každý týden na Floatu. A také mít pro lidi dostatečně zajímavý obsah.
Není to na život a na smrt, ale je to fakt fajn tým lidí
Jsou u nás lidi, které baví reklama a práce na ní. Chtějí se posouvat i osobnostně. Chtějí se učit novým věcem a my k tomu vytváříme prostor. Hodně se potkáváme, bavíme se a učíme od našich seniorních kolegů. Každý tým si pořádá své pravidelní seance, kde se kromě běžné operativy obohacujeme. Každý si může připravit téma, které ho baví a je relevantní k naší práci. Peppermint je prostředí, kde se toho naučíš o digitálu opravdu hodně.
Tady se nehraje nikdo na autority, dnes je normální si všude tykat, o tom to není. S lidma tady jezdíme na chaty, chodíme na pivo, někdo je vždy někomu blíž, někdo ne, ale není tady autoritativní systém, že bych se bála na něco zeptat, sedli jsme si tady hodně lidsky a dobře se nám spolu pracuje.