Decathlon
V roce 1976 byl ve Francii uveden pod značkou Decathlon koncept „Všechny sporty pod jednou střechou“. Dnes je tento úspěšný sportovní řetězec v 60 zemích světa a zaměstnává přes 100 000 nadšených sportovců. V České republice má na začátku roku 2022 celkem 25 prodejen, ale to rozhodně není konečné číslo. Více než 1900 lidí spojuje jedinečná firemní kultura, vyznačující se energií, odpovědností, velkorysostí a autenticitou. Smyslem Decathlonu je zpřístupnit radost ze sportu co nejvíce lidem. Jak? Dostupnou cenou při zachování vysoké hodnoty výrobků, to znamená kvalita, bezpečnost, jednoduchost a design. Co je pro Decathlon charakteristické? Jednoduchost na všech úrovních podnikání, inovace, kterými neustále zlepšuje své výrobky i procesy, a důraz na trvale udržitelný růst. Decathlon je chytrá a odpovědná rodinná firma, kde mají lidé to nejdůležitější místo.
Firma plná sportovců!
Ptali jsme se našich spoluhráčů
Sranda. Upřímnost. Spoluhráči. Radost. Respekt. Zábava. Hrdost. Spokojenost. Inspirativní. Sport. Zodpovědnost. Důvěra. Rodina. Lidi.
To všechno je Decathlon
Firma, ve které naši misi naplňují lidé, kteří mají sport v srdci. Zákazníci pro nás nejsou jen „zákazníci“, kterým chceme prodat výrobky. Prodáváme filozofii a přístup k životu. Sport je to, co nás spojuje. Jsme týmoví hráči, jsme parťáci, kolegové, kteří si pomůžou, když je třeba, kteří se spolu umí zasmát a projevují si vzájemně respekt.
V Decathlonu to není pro každého, ale pro určitou skupinu lidí, kteří mají rádi sport, jsou flexibilní a samostatní, je to super. Pokud jste takoví a hledáte práci v kolektivu mladých lidí, kteří nejdou pro úsměv daleko, tak vás to u nás bude bavit.
Vše pro sport. Sport pro všechny
Vše pro sport
To znamená, že se držíme neustále vysokého standardu. Všichni naši lidé jsou sportovci, kteří vám pomohou s výběrem toho nejvhodnějšího výrobku. Nabídku přizpůsobujeme potřebám místních sportovců, abychom jim pomohli k co nejlepšímu zážitku. My sami žijeme sportem, proto se v našich prodejnách naši zákazníci cítí dobře a rádi se vrací. A to je pro nás závazek.
Sport pro všechny
Naší misí je demokratizace sportu. Chceme sport zpřístupnit všem, kteří o něj mají zájem. Proto se snažíme, aby naše produkty byly cenově dostupné a mohl si je dovolit každý. Najdete u nás výrobky pro začátečníky, ale i výrobky technicky vyspělé. Když koupíte svému dítěti tenisovou raketu Artengo za 229 Kč, garantujeme vám, že s ní projde celé tenisové začátky.
Inovujeme, abychom se mohli více věnovat zákazníkům
Nejmodernější Decathlon prodejna
Na Zličíně vejdete do Decathlon budoucnosti. Krásně prosvětlená prodejna je pro nás milníkem a chlouba Jana Černého, Store lídra Zličínské prodejny. Najdete tu nejmodernější pojetí oddělení cyklo sportu, ve kterém prezentujeme to nejnovější z naších řad rekreačních, ale i závodních kol. Když se přiblížíte k cedulkám, které jsou u jednotlivých produktů, všimnete si, že nejsou papírové, ale plně digitální, to znamená, že jedním klikem dokážeme aktualizovat informace o produktu na všech prodejnách. A protože u nás je to pořád o zákazníkovi, tak tu najdete i živé návnady v oddělení rybolovu, nápad se kterým přišel kolega, který rybaří a sdělil nám, že jsme jediný obchod s rybářskými potřebami otevřený o víkendu.
Decathlon jde s dobou, ale neinovujeme, proto abychom zákazníky ohromili, nebo získali nějaká ocenění, inovujeme proto, abychom si usnadnili práci a mohli se věnovat tomu, co máme nejraději, péči o zákazníky.
Dobře promyšlená firma
Kde je zdravý selský rozum na prvním místě
Decathlon je firma postavená na zdravém selském rozumu. Důležité je, aby vše fungovalo dobře a jednoduše a my jsme díky tomu mohli naplňovat naše poslání. Vše, co děláme a jak to děláme, má nějaký důvod. Naše obchody jsou strohé, dokud nejsou naplněné produkty. To, co ušetříme na designovém světle anebo celý den svítící designové polici, se projeví na ceně výrobku, který pak zákazníkům nabízíme. Ti si jej mohou vyzkoušet, půjčit, projet a otestovat přímo na prodejně.
Na celém tomto chytrém ekosystému vydělávají vždy naši zákazníci a to je pro nás důležité. Nám tato filozofie jen potvrzuje, že nejde o zisk na prvním místě, ale jsme součástí dlouhodobé vize.
Kde s vášní vyrábíme sportovní produkty
Najdete u nás 75 privátních značek. Lidi, kteří stojí za jednotlivými značkami, spojuje nadšení pro daný sport. Značky sídlí co nejblíže svým uživatelům. Například Quechua vyrábí vše pro pohyb a pobyt na horách a její vývojové centrum najdete přímo pod štítem Mont Blanc. Naše produktové řady jsou navržené jak pro rekreační sportovce, tak pro ty, kteří sport dělají na intenzivnější úrovni a hledají vysokou kvalitu.
Nenajdete u nás oddělení obuvi, ale oddělení badmintonu a v něm boty na badminton. Vše pro sport a sport pro všechny. Náš přístup ke sportu je vidět ve všem, co děláme.
Pro kterou jsou lidé to nejdůležitější
Decathlon by nebyl tam, kde je, bez svých lidí. Jsme rodinná firma. To znamená, že zaměstnanci jsou součástí něčeho silnějšího než v anonymních korporacích. Důkazem může být způsob, jakým je firma vedena. Manažeři nejsou nad lidmi a nerozhodují za ně. Naopak se lidem snaží vycházet vstříc a pomáhat jim, aby se rozhodovali sami. Je potřeba, aby každé rozhodnutí bylo co nejblíže jeho dopadu. To znamená, aby se prodavač mohl svobodně rozhodnout v otázce, kterou řeší se zákazníkem. Tím vzniká prostor pro odpovědnost. I to je důvod, proč jsou lidé v Decathlonu spokojení, proč se k nám vrací zákazníci a proč se nezasekáváme v nesmyslných procesech.
Změna, posun vpřed a růst
Příběhy z Decathlonu
2016
2020
Kolegové jsou tím největším benefitem
Decathlon je firmou, kde každý může být sám sebou a kde je svoboda mnohem důležitější než krátkodobý výkon. Ten přichází se svobodou automaticky. Nehrajeme si na manažery a nemanažery, respektujeme se a vážíme si jeden druhého. To je tím největším bonusem, vedle vysoké flexibility, finančních bonusů, příspěvků na sportování, slev na naše výrobky a akcií.
Lidé, kteří tu spolu-pracují, jsou tím největším benefitem. Mají chuť odvádět společně nejlepší práci a dělat tak Decathlon oblíbeným sportovním obchodem. Úspěch Decathlonu je naším společným úsilím. Pomáháme si a podporujeme se a díky tomu zvládáme i nejnáročnější zadání.
2016
2020
Talentem je každý
Do Decathlonu nabíráme zvenku prodavače a vedoucí oddělení. Všechny ostatní pozice obsazujeme našimi lidmi, kteří v Decathlonu již pracují. Každý manažer obchodu nabízí své „hvězdy“ ostatním a doporučuje je na různé role. Když vidíme, že má někdo potenciál vést lidi, velmi rychle dostane vlastní oddělení, kde tento talent může rozvíjet.
Do roku 2026 chceme mít v České republice více než 40 prodejen. To je opravdu moře možností a příležitostí pro šikovné mladé lidi, kteří se budou chtít připojit.
2016
2020
Připrav si batoh, odjíždíš za novou pozici
Ve Francii, jako ostatně skoro všude na světě, je běžné, že se lidé za příležitostmi stěhují. My to máme stejně. Jen v České republice narážíme na to, že se lidem nechce. Ale pokud někoho posouváme na další pozici, tak je to z 80 % do jiného města, kde zrovna otevíráme nový Decathlon. A proto, pokud budeš chtít povyrůst, připrav se, že se přestěhuješ. Buď v rámci Čech nebo Moravy, nebo tě možná čeká výlet do zahraničí.
Jak rosteme, tak každý rád přiloží ruku k dílu, a je běžné, že se člověk přestěhuje během pár let několikrát, protože má chuť se posunout dál a naučit se něco nového. Flexibilita je u nás přirozená součást naší DNA.
Naše čtyři hodnoty jsou pro 99 % z nás přirozenou součástí života!
Kde se to číslo vzalo? Je to výsledek z našeho Teammate barometru.
Vitalita
Nám pomáhá k srdečnému úsměvu, šíleným nápadům, novým řešením, porušování pravidel a také nebát se dělat chyby. Jednoduše je naším motorem. Nikdy nezmeškáme příležitost ke sportu. Ve zdravém těle zdravý duch.
Zodpovědnost
Nám pomáhá dodržet dané slovo, dosahovat výsledků, zajišťovat bezpečnost, hrát fair-play. A díky zodpovědnosti si uvědomujeme, že je občas potřeba přibrzdit.
VELKORYSOST
Jít do všeho s otevřeným srdcem a myslet u toho i na ostatní. Pomáhá nám si uvědomit, že v Decathlonu nejde o individuální výkon, ale vždy týmový postavený na vášni a nadšení.
AUTENTICITA
Být jednoduše sám sebou, vůči sobě i ostatním. Na nic si nehrát, být otevření, upřímní, féroví a stát si za svými názory.
Perfektní zázemí pro sportovce
Decathlon Training Hub
V každé prodejně najdete prostor, kterému říkáme Decathlon Hub. Neformální zázemí, kde se můžeme scházet, kde můžeme diskutovat a kde se školíme. Největší Hub je vedle naší centrály na Chodově.
Sport nechybí ani v kancelářích
Láska ke sportu je všudypřítomná. Sport nás spojuje na všech úrovních. Jsme spoluhráči jak v kancelářích, tak na hřišti. Teambuildingy i týmové porady se odehrávají na hřišti. Kdykoliv máme možnost sportovat, tak neváháme.
Dělej, co tě baví
Udržitelnost není prázdným pojmem
Mezi klíčové pilíře naší vize patří i péče o životní prostředí a udržitelnost. Těmito tématy se však u nás nezabývá jen management, jak to bývá zvykem, ale týmy zaměstnanců ze všech zemí, kde Decathlon působí. Zamýšlíme se například nad tím, jak naše zboží přepravujeme, jak udržet vysokou kvalitu a přijatelnou cenu, nebo jak naše zboží efektivně a zodpovědně skladovat. V Decathlonu se můžeš do těchto projektů zapojit a pracovat s námi na budoucnosti.
Více jak 1500 spoluhráčů
Jsme více než kolegové, jsme spoluhráči. Většinou i na sportovních hřištích mimo Decathlon. Naše měsíční setkání probíhají tak, že si pronajmeme třeba beachvolejbalové hřiště, zasportujeme si a pak u dobré večeře řešíme, jak se nám minulý měsíc vedlo. Stejně to pak mají vedoucí oddělení. Při sportu řešíme, jak naši práci zlepšovat a nevěřili byste, jak tento systém pomáhá k předávání informací napříč celým obchodem. Dvakrát do roka spolu všichni z jednoho obchodu odjedeme do přírody, kde se poznáme s nováčky a užijeme si společně volno. Abychom mohli odjet, necháme klíče od obchodu týmu z jiného obchodu a oni se nám o něj jeden víkend starají. Jsme spoluhráči – v jednom týmu Decathlon.
Místo pohovoru běháme
To, že jsme jiní, zjistíš už při výběrovém řízení. Půjdeme si zaběhat nebo si zahrát basketbal. Zkusíš si prodej s reálným zákazníkem. Aby tě práce v Decathlonu opravdu bavila jako nás, musíš mít rád sport a zákazníky – sportovce.
Přistupujeme k zákazníkům hodně specificky a osobně. Lidem nic necpeme, ale je to hodně kamarádský přístup, vycházíme jim vstříc, tak jako si vycházíme vstříc mezi sebou.
Volnost a flexibilita
Chceš si vybrat, jak budeš pracovat? Můžeš. My si zakládáme na volnosti a flexibilitě. Studuješ a potřebuješ pracovat dva dny v týdnu? Žádný problém. Studuješ a k tomu závodně plaveš a chceš pracovat jeden den v týdnu? Také žádný problém. Studuješ, závodně plaveš a trénuješ na Ironmana? Dáš si pauzu a až vyhraješ Ironmana, budeš pokračovat.
Jestli k nám zapadáš, vymyslíme pro tebe nastavení, jaké ti bude vyhovovat. Směny se u nás plánují týdně a společně se všemi vedoucími. Protože u nás pracuje hodně studentů, vycházíme si vzájemně vstříc, abychom pokryli všechny směny.
Kdo chce, ten může
A kdo nechce, ten nemusí. Ale většinou tady všichni chtějí. O čem je řeč?
O projektech, které v Decathlonu probíhají. A ty se k nim můžeš připojit. Nebo třeba o možnostech stát se školitelem sportovních produktů. Pojedeš do jedné ze značek, kde tě vyškolí, a pak budeš trénovat pro tuto značku ostatní kolegy v republice. O multi kompetenci – kdo je dobrý, organizační typ a umí vyřizovat provozní věci, tak si může přibrat třeba pozici provozního.
Možností, jak se dál rozvíjet, je v Decathlonu opravdu hodně a my se o nich s každým bavíme. Stačí jen chtít a my ti vyjdeme vstříc.
Profitující akcionáři
Zaměstnanecké akcie jsou možná lepší investice než kdejaký „termíňák“ v bance. Pokud u nás začneš pracovat, můžeš si akcie koupit a každý rok se ti zhodnotí. Zaměstnanecké akcie v Decathlonu jsou úplně pro každého zaměstnance. Decathlon nerozlišuje mezi manažerem v Praze a zaměstnancem na výrobní lince v Bangladéši. Jakmile jsi jednou zaměstnanec Decathlonu, tak máš na akcie nárok. Staň se součástí Decathlonu a začni investovat do sebe.
Můžeš dělat v podstatě cokoliv, třeba stavaře, když tě to baví a nebo účetní, když to zrovna studuješ. Máme kolegy, kteří pracovali při studiu vysoké školy jako prodavači a studovali ekonomiku nebo stavařinu, chtěli se věnovat oboru a přitom zůstat v Decathlonu - teď jeden dělá prodejnám finančního auditora a druhý se stal stavařem pro naše nové projekty. Když tě to baví a myslíš to s Decathlonem vážně, tak možností je opravdu spousta.