Behavio Labs
Behavio je výzkumná a technologická firma, která zdokonaluje metody, jak zachytit podvědomé, intuitivní motivace. Tedy to, na základě čeho se lidé opravdu rozhodují. Aktuálně své postupy převádí do globálního nástroje, který prý změní způsob, jakým se ve firmách řídí a zlepšuje marketing. Tým kolem pěti spolužáků z českobudějovického gymnázia vyvíjí technologická řešení, která pomáhají definovat značky, zefektivňovat kampaně, zlepšovat produkty nebo vztahy se zaměstnanci. Jejich výzkumné metody jsou hravé, chtějí respondenty bavit a vtáhnout do děje. V Behavio si navíc rádi najdou čas i na “dobro věci”, pomáhají neziskovým projektům a občanským iniciativám. Celý tým definuje otevřená, uvolněná komunikace a plochá, nehierarchická struktura, kde je respektován názor každého v týmu.
Děláme výzkum chytře a zábavně
Od začátku se snažíme zapojovat co nejvíce technologií a automatizujeme velkou část výzkumu. Vývojáři byli v našem týmu potřeba ode dne 0, dříve než jsme začali najímat sociology a dataře. Museli jsme vyvinout vlastní výzkumnou appku, která nám umožní zjišťovat i to, co lidé o svých rozhodnutích sami nevědí.
Díky vývojářům a jejich nápadům nemusí naši analytici trávit mládí u rutinních úkonů. A šetříme i respondenty, na UX nám hodně záleží a proto u nás nás nenajdete velké baterie otázek, škály o 10 bodech, kdy při odpovídání bývá těžké udržet pozornost. Uživatelé z našeho panelu Trendaro dostávají zábavné, barevné dotazníky, ve kterých máme různé behaviorální tríčky, abychom zachytili podvědomé motivace a dokázali lidi vtáhnout - i třeba pomocí her, gifů a dalších vychytávek.
Jsme bouchači
Jsme rychlí, spolehliví, umíme jít k jádru problému. Interně tomu říkáme, že jsme bouchači. Neschováváme se za hordy čísel, abychom dodali na významu, ale říkáme věci tak, jak jsou skrze jednoduchý příběh. Chceme prostřednictvím technologií a výzkumu propojovat svět zákazníků a firem. Věříme, že když oběma stranám správně zprostředkujeme dialog, více si porozumí a na světě bude líp.
Mám poměrně vysoká očekávání na smysluplnost práce, na kolektiv, míru svobody a zodpovědnosti a tady se to potkalo všechno dohromady. To není moc běžné.
Občas je to náročná jízda
Vsadili jsme na technologie
Jde se do světa. Rovnou do USA
Kolem 80 % televizních reklam nemá žádný efekt. Příčiny jsou už díky behaviorálním vědám známé, přesto se jejich poznatky stále nedaří aplikovat na přípravu strategií a kampaní výrazně zlepšit. Během posledních let jsme s nimi pomáhali stovkám firem a díky tomu přišli s metodou, jak kampaň od briefu po konečný střih dělat co nejlépe. Na jejím základě teď vytváříme online nástroj Behavio App (i marketéři potřebují svůj Productboard!) a nabízíme ho na největším trhu: v USA, kde proto zakládáme pobočku. Když obstojíme tam, obstojíme i jinde.
U toho nemůžeš chybět
V Behaviu máš příležitost být u toho, když vznikají nové, inovativní produkty. Baví nás přemýšlet, jak se dají věci měnit, a rovnou to i zkoušet.
Nechceme data jen syslit, informace z výzkumů jsme dali veřejnosti zadarmo k dispozici v našem interaktivním online nástroji Atlas Čechů.
V jednom výzkumu jsme zjistili, že jenom 13 % Čechů je zapálených pro svou práci. Řešili jsme, co s tím, a vyvinuli aplikaci Behavio GO a systém Minuty pro lepší práci. Primárně pro HR oddělení, aby si mohlo díky minutovým dotazníkům ověřit, jaká je nálada ve firmě. Je to super nástroj pro přímější, rychlejší a zábavnější komunikaci, který může pomoci k výkonnější firmě se spokojenými lidmi.
Názor každého se počítá
Byť to může znít jako sloganovité klišé, tak do Behavia chodíme pracovat rádi. Což o sobě říká poslední dobou každá firma. My ale nejsme kovářovy kobyly, máme na to data a nebojíme se je ukázat! Zaměstnaneckou spokojenost si totiž pravidelně měříme a podle toho děláme rozhodnutí ve firmě. Od druhu kávy do kuchyňky po přesčasy.
A díky tomu z posledního měření víme, že 93 % lidí ve firmě má rádo svoje kolegy (a zbylých 7 % je vůči nim neutrálních, žádný hate). 90 % ví, že si ostatní váží jejich práce. 97 % říká, že se jim s kolegy dobře domlouvá. 100 % se má koho zeptat, když něco neví. A naši šéfové prý umí nadchnout a jsou féroví odborníci.
Vytvořili jsme si prostředí, kde se navzájem umíme pochválit. Zároveň si ale dokážeme konstruktivně říct, co nám vadí a co zlepšit.
Behavio je týmová práce
Pozor, sranda!
Máme docela specifický druh humoru, který si držíme, i když přicházejí noví lidé. Firma se rozrostla kolem pěti spolužáků z gymplu, kteří se znají od deseti let a umí spolu dobře komunikovat – jinak by Behavio nepřežilo ani měsíc. Tenhle styl přirozeně prostoupil firmou. Snažíme se nebrat moc vážně a podobně nastavené typy k sobě hledáme.
Lidi, kteří tu pracují, jsou děsně chytří, baví mě práce s nimi, protože je to strašně obohacující. Mají neskutečný přehled a rozumí své práci, ať už to jsou sociologové nebo ekonomové.
Debublinizace – naše mise
Vedle byznysu potřebujeme mít i nějaký přesah. Snažíme se přispívat k veřejné debatě. Dokážeme sáhnout do společnosti, zeptat se na různé věci, třeba na emoce k aktuální kauze, vyhodnotit je a ukázat výsledek, který je oproštěný od složitostí. Naší misí je určitá debublinizace. Jsme zvědaví, chceme jít pod povrch. Zjistit, jak věci ve společnosti fungují, a pak to říct veřejně a vnést fakta a různé úhly pohledů do témat, která s lidmi rezonují. Výzvou je pro nás dlouhodobě téma demokracie a ekologie.
Rádi spolupracujeme na neziskových projektech. S Youth Speak Up jsme mapovali, jaká témata zvednou mladé v posledních volbách. S Porticus jsme řešili, jakou občanskou výchovu na školách si rodiče přejí. A se Skauty jsme zkoumali, co a proč straší Čechy v době covidové.
Neděláme pro šmejdy
Máme v rukou mocné psychologické zbraně a nedáme je nikomu, kdo obchoduje s lidským neštěstím, neznalostí, strachem či nenávistí. Asi rok po založení Behavia jsme měli na několik měsíců nečekaný výpadek zakázek. Až na jednoho lukrativního zájemce: krátkodobé půjčky na hranici lichvy. Odmítli jsme, snížili si platy na úplné minimum a … žijeme. Od té doby jsme odmítli prodejce pochybných výživových doplňků, Marka Prchala a mnoho dalších.
Hranice šmejdství samozřejmě není úplně ostrá a ne všichni ji navíc vnímají stejně. Každý z nás se může kdykoliv ozvat, když mu nějaký (potenciální) klient přijde na hraně, či za ní.
Doma jsme v DOXu
Nedávno jsme se přestěhovali do nových kanceláří přímo v DOX+ v Holešovicích. K umění teď máme opravdu blízko, a taky ke spoustě kaváren, bister a restaurací.
Přijď do líhně
Systém dvoutýdenní stáže přináší zájemcům o práci u nás epší představu, jak vypadá reálná práce našich výzkumníků. A nám pak větší jistotu, že najímáme správného člověka.
V poslední líhni se nám vylíhli tři medioři a ti v článku níže popisují jaké to bylo, a proč to bylo lepší než čekali.
„Do Líhně? To chceš.“
Finálovým kolem třetího ročníku této soutěže o výzkumnou superstar prošli hned tři lidé – Eliška, Kateřina a Petr.
BEHAVIO KLUBOVNA
Party na šikmé ploše
Sídlíme v multifuknčním centru DOX+. A to má spoustu výhod. V místním sálu pořádáme přednáškový večer pro klienty Behavio Talks, na travnatou šikmou plochu Evergreen chodíme na pivo a nějaké ty interní schůzky na sluníčku. Nejsme žádná semknutá sekta, společný čas si ale umíme užít - v kanclu i mimo něj. Pořádáme teambuildingy, hackatony a každý den máme společný snídaně a každé úterý společný oběd.